懒懒の日常碎碎念

存档以后来回忆。

Black Out The Sun (Album Version) - Darren Hayes

假面木枝:

Black Out the Sun 涂掉太阳

”我的灵魂有了一个洞,所以只好涂掉了太阳。“

同样是戴伦·海斯的一首单曲,不同于Creepin' Up On You,演唱时戴伦已将近40岁,制作《Secret codes and battleships》这张专辑时,戴伦致力于将它定位在不可不听的经典之作的地位上,令人心动的提琴的间断重重的蔓延在心上,秒杀型的前奏和行走在流行的轨道上是其不容忽视的特点。历经四年的时间,这张专辑中的所有歌曲都经过了不断地重修与历练才得以问世,歌词充满蒙太奇般的令人心碎感,奇幻复古风使整首歌得以提升,不得不听。

No turn off the sun

不 遮挡太阳

Take down the moon

摘下月亮

For I don't need them anymore

因为我不再需要它们了

Go switch off the stars

隔断星光

And paint the sky black

涂黑天空

Love isn't ever coming back

(因为)爱不会再回来

There is no use in imagining a world without you

不用幻想一个没有你的世界

Your love was like a drug I was addicted to

你的爱像毒药,让我无法自拔

Cause there is nobody else who could hurt like you hurt me

因为没有人能像你伤我这么痛

I don't want to be lonely

我不想孤单寂寞

And there is no other way

却别无他法

There's no joy

没有欢乐

There's no meaning

没有意义

Just this hollowed out feeling

只有被挖空的感觉

Now all the loves gone

现在所有的爱远去

And nothing grows here

这里一无所有

And I just feel wrong so black out the sun

我感觉如此糟糕,所以涂掉了太阳

And all the we shared will slowly disappear

我们拥有的一切都会慢慢消逝

There's a hole where my soul used to grow so just black out the sun

我的灵魂有了一个洞,所以只好涂掉了太阳

No stop all the rain and poison the ground

不用雨歇,不用毒浸大地

Love doesn't want to hang around

爱不会在此逗留

Go turn all the fruits into bitter wine

把所有的水果酿成苦酒

It was only sweet when you were mine

只有你钟情于我,一切才甜美无缺

There is an emptiness inside of me

我的内心一片空虚

Since you been gone

自从你离去

All the world has lost it's meaning

世界失去了存在的意义

All my colors run

我的世界色彩尽失

And nothing compares

世间万物无法匹及

How could it even dare

什么又敢呢

Cause now that love's gone I want to black out the sun

因为真爱已逝,让太阳(爱的希望)消失吧


 

评论
热度 ( 47 )

© 懒懒の日常碎碎念 | Powered by LOFTER